Každá společnost chce být globálním lídrem na trhu. Být globálním lídrem znamená nejen že patříš mezi nejlepší ve svém odvětví, ale také zajišťuje stávajícím a potenciálním zákazníkům dlouhodobost tvé organizace. Ale co je globální lídr na trhu a co je třeba udělat, aby se jím vaše organizace stala?
Globální lídr na trhu je organizace s vyváženým poměrem vize, inovace a realizace a schopností tento poměr měnit v souladu s vývojem společnosti a trhů. Vize vyžaduje hluboké porozumění trhu a zapojení s vašimi zákazníky. Vyžaduje jemnou rovnováhu mezi současnými a se měnícími potřebami zákazníků a kontextem, v němž působí, s předvídáním jejich budoucích potřeb na základě vašeho pochopení trhu. Inovace je vyvíjení softwaru a produktů, které odpovídají se měnícím potřebám zákazníků a současně umožňují rychle se přizpůsobit změnám na trhu a potřebám zákazníků. Bez inovace nemohou organizace dosáhnout významných změn na trhu, které by lépe sloužily zákazníkům a posunuly limity toho, co je možné. Realizace se vyvinula z dodávání vašich produktů a služeb zákazníkům. Jakmile je produkt dodán, klíčovou otázkou je: máte kapacitu realizace k podpoře vašich zákazníků, když mají problém, bez ohledu na prostředí, verzi produktu, čas nebo polohu zákazníka? Jinými slovy, dokážete se vyvíjet spolu s měnícími se potřebami vašich zákazníků a nadále splňovat jejich očekávání, nejen v okamžiku dodání, ale po celou dobu trvání zákaznického vztahu?
Stát se globálním lídrem na trhu znamená budovat vztahy se svými zákazníky a budovat si pověst na trhu prostřednictvím dlouhodobého angažovaní a vedení. Je to také o zaměření. V oblasti správy informací existuje několik oblastí, ve kterých se společnost může snažit stát se lídrem na trhu: digitální zážitek, správa obsahu, dodavatelský řetězec, atd. Zaměření vyžaduje silnou vizi, vědět, kým jste jako společnost a kde jsou vaše nejvyšší priority každý rok. Abyste se stali lídrem na trhu, musíte spojit inovaci s vizí a mít silný plán realizace, to vše spojené s hlubokým porozuměním trhu a schopností přizpůsobit se změnám. Pokud se společnost nedokáže přizpůsobit změnám na trhu a vyvíjet se, aby vyhověla měnícím se potřebám svých zákazníků, dlouho nebude vést na trhu. Připomeňte si vývoj mobilních telefonů od 90. let. Motorola byla průkopníkem a po mnoho let měla největší podíl na trhu v prodeji mobilních telefonů na přelomu 90. a 00. let, ale v roce 1998 byla svržena Nokií poté, co selhala v inovacích. Nokia se stala největším výrobcem mobilních telefonů, dokud na scénu nepřišli Apple a Android. Pád Nokie byl překvapením pro mnohé – jak The New Yorker argumentuje, společnost v technologických inovacích vůbec nezaostávala, ale nedokázala přetavit své investice do výzkumu a vývoje do produktů, které by si lidé přáli koupit. Jinými slovy, ztratila svou vizi, porozumění trhu a nakonec schopnost realizace.
Jednou z hlavních výhod spolupráce s globálním lídrem na trhu je jistota, že společnost nezkrachuje nebo se nepřestane zabývat produkty, které aktuálně využíváte, v blízké budoucnosti. Pokud je společnost globálním lídrem na trhu, má své místo v odvětví a pevně rozumí tomu, kam se trh ubírá. Například při přechodu zákazníků na cloud mnozí sází na velké hráče jako Amazon nebo Microsoft® Azure, právě proto, že jsou stabilní společnosti. To je jedním ze způsobů, jak zajistit dlouhodobou ochranu vašich investic do softwaru.